Regen en avontuur

21 juni 2021 - Huissen, Nederland

De weerapp gaf het gisteren al aan, het gaat regenen! En dat klopte ook helemaal... het was warm in de Pod, er was een irritante mug aan het zoemen en vannacht begon het te regenen. Alle ingrediënten voor een onrustige nacht. Om 6.00 waren we klaarwakker, toen regende het al wat uren. We hebben het maar rustig aan gedaan, in de hoop dat de ergste buien zouden wegtrekken... na wat thee en een smoothie toch maar de regenjas aan en de regenhoes om de rugzak en gaan! Na wat onhandig heen en weer geloop op de camping, op zoek naar het juiste pad, gingen we dan eindelijk op weg naar Huissen, onze eindbestemming van vandaag.

Het was een prachtige wandeling met avontuur! Tuurlijk het regende dat het goot en we zijn zeiknat geworden, maar we hebben op 3 momenten hertjes gezien en zijn wilde paarden tegengekomen. Bij de paarden stond een klein veulen, echt jong nog en ontzettend nieuwsgierig.  Het kleine veulen wilde ons wel even van dichtbij bekijken en hoewel dat heel erg aandoenlijk was, had dit veulen natuurlijk ook een mama....en mama-paard wilde haar veulentje beschermen. Terwijl wij wegliepen, kwam de hele groep in beweging en raakten wij lichtelijk in paniek. Dus wij snel tussen de bomen, bijna verstrikt in de takken en de hele groep in galop het wandelpad op. Gelukkig kwam er snel een behoorlijke afstand en konden wij onze tocht hervatten. Hoewel het echt wel even spannend was, was het ook een fantastisch moment. Niet de mens die bepaalt, maar juist de natuur. Het was heel duidelijk: wij waren te gast in hun leefgebied...

In de loop van de dag werd het gelukkig droog. Het laatste deel van de dag was pittig, heel veel asfalt en langs drukke wegen... aan het eind van de wandeling weer een klein geluksmomentje, een kraampje met verse aardbeien, ze waren heerlijk!

Dag 2 zit erop, we hebben een prima plek om te overnachten en morgen staat er weer een mooie wandeling op de planning!

1. Dineke van Workum:
    21 juni 2021
    Zo leuk dit allemaal te lezen en de foto's te zien van jullie reis naar Gerbepal..Ik neem mijn petje voor jullie af..liefs uit nijkerk
  2. Je man:
    21 juni 2021
    Blijven genieten schat! Zo'n fijne dag maak je met thuiswerken (hoewel het hier binnen droger was dan bij jou buiten) niet mee. En sterkte met je enkel.
  3. Freka:
    21 juni 2021
    Super het vanuit (een droog) huis mee te kunnen beleven. Ik vind het nu al geweldig, en dan wat nog komen gaat.....hulde meiden!
  4. Annelot:
    21 juni 2021
    Wat een leuke foto’s ! Ben bijna jaloers dat ik zoiets niet mee maak. Wie weet ooit haha. Heel veel succes morgen en ik kijk uit naar het volgende blog !!
  5. Peter:
    22 juni 2021
    Leuk, ach ja beetje regen, het wordt/is vanzelf weer droog geworden.
  6. Annie en Ben:
    22 juni 2021
    Vol goede moed richting Groesbeek en sterkte